MW 4620

De reeks 46 (voor1971 type 554), een niet koppelbaar enkelvoudig diesel-hydraulisch motorstel, werd in 1952 in twintig exemplaren gebouwd door Ragheno in Mechelen. Deze eerste na-oorlogse voertuigen van de NMBS waren aanvankelijk uitgerust met een Belgische Brossel-motor, bediend door een handgeschakelde versnellingsbak met ontkoppelingspedaal.

In de periode 1972-1974 onderging de serie een modernisering waarbij een betrouwbare GM-motor en automatische tweetraps Voith-koppeling werden ingebouwd. Ook werden bij de meeste 46-ers de schuiframen door klapramen vervangen en werd het interieur gemoderniseerd. Hun vaste stelplaatsen waren Ath en Haine St-Pierre. De MW 4620 is ongeveer 16 meter lang en kan 71 passagiers vervoeren aan destijds een snelheid van 80 km/h. De halfopen bestuurderscabine biedt de reizigers een boeiend zicht op de spoorlijn alsook op de handelingen van de machinist
Het afschaffen of elektrificeren van de lijnen in hun inzetgebieden zorgde, vanaf 1986, voor het buitendienststellen van de reeks.

Na de schrapping uit de geschriften in juni 1986 werd de MW 4620 overgenomen door de voormalige MSTB (Museumstoomtrein der Twee Bruggen) in Vilvoorde. Toen MSTB de activiteiten staakte werd het voertuig in 1991 overgenomen door Stoomcentrum Maldegem.  Sindsdien verzekert 4620 de meeste dieselritten op museumlijn 58 Maldegem-Eeklo. In 2000 kocht Stoomcentrumlid Koen Goossens het voertuig aan. De MW 4620 kreeg een groot onderhoud en een volledige kastrevisie.